وبلاگ

سالت نیکوتین یا جویس؟ کدام بهتر است؟

سالت بهتر است یا جویس؟

اگر شما در حوزه ویپینگ تازه کار هستید، ممکن است عبارات “سالت نیکوتین” و “جویس ویپ” را شنیده باشید و برایتان این سوال پیش آمده باشد که واقعا تفاوت سالت و جویس  در چیست. در حالی که هر دو معمولا در سیگارهای الکترونیکی یا قلم‌ های ویپ استفاده می‌ شوند، اما هر یک می توانند تجربه ای تازه را در ویپینگ شما ایجاد کنند. در این مقاله، تفاوت سالت و جویس را بررسی می ‌کنیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب است. بنابراین، با روکوویپ همراه باشید تا همه چیزهایی که در مورد این دو گزینه محبوب وجود دارد را کشف کنیم!

جویس چیست؟

قبل از این که به سراغ تفاوت سالت نیکوتین با جویس معمولی برویم، ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که اساسا جویس چیست و به چه ماده ای گفته می شود. جویس که با نام های e-juice یا e-liquid نیز شناخته می شود، مایعی است که در یک سیگار الکترونیکی یا قلم ویپ تبخیر می شود. جویس ها به طور معمول حاوی مخلوطی از پروپیلن گلیکول (PG)، گلیسیرین گیاهی (VG)، طعم دهنده ها و گاهی اوقات نیکوتین است. PG و VG به عنوان پایه مایع عمل می ‌کنند، با PG ضربه قوی ‌تری به گلو می ‌دهد و VG بخارهای ضخیم‌ تری تولید می ‌کند.

طعم دهنده ها برای دادن طعم به مایع اضافه می شوند و گزینه های بی شماری را با ویپرها ارائه می دهند که همین موضوع به عنوان مزایای استفاده از جویس تلقی می شود؛ از طعم های سنتی تنباکو یا منتول گرفته تا گزینه های میوه ای یا الهام گرفته از دسر. نیکوتین اغلب در جویس ویپ موجود است، اما برای کسانی که می‌خواهند از ویپینگ بدون ماده اعتیادآور لذت ببرند، می‌ توانند جویس بدون نیکوتین استفاده کنند.

نیکوتین های موجود در جویس

بهترین جویس ویپ دارای مقادیر مختلف نیکوتین است که معمولا از 0 تا 24 میلی گرم یا حتی بیشتر متغیر است. این موضوع به کاربران این امکان را می دهد تا در صورت تمایل به ترک سیگار یا استعمال دخانیات به تدریج مصرف نیکوتین خود را در طول زمان کاهش دهند. برخی از جویس های ویپ نیز با افزودنی ‌های دیگری مانند کافئین یا ملاتونین فرموله می‌ شوند تا یک اثر تقویتی یا آرامش ‌بخش اضافی ایجاد کنند. این جویس ها در کنار خرید ویپ ترک سیگار می توانند بهترین گزینه باشند. می توان حدس زد که تا به این قسمت تا حدودی با فرق جویس و سالت نیکوتین آشنا شدید. حال در ادامه با معرفی سالت نیکوتین، بیشتر این تفاوت ها را درک خواهید کرد.

تفاوت سالت و جویس

سالت نیکوتین چیست؟

سالت نیکوتین، نوعی نیکوتین است که در مایعات الکترونیکی برای سیگارهای الکترونیکی یا قلم های ویپ استفاده می شود. این محصول با نیکوتین سنتی “freebase” که در اکثر مایعات الکترونیکی یافت می شود متفاوت است، زیرا از نظر شیمیایی تغییر می یابد تا تجربه بخار دهی نرم تر و قوی تر ایجاد کند که معمولا به راحتی با خرید سالت اصل می توان این احساس را درک کرد.

سالت نیکوتین با افزودن اسید به نیکوتین آزاد ایجاد می شود که سطح pH آن را کاهش می دهد و جذب آن را برای بدن آسان تر می کند. این امر منجر به ضربه سریعتر و شدیدتر نیکوتین برای کاربران می شود، مشابه آنچه در هنگام کشیدن سیگار سنتی تجربه می کنید. مایعات الکترونیکی سالت نیکوتین معمولا در غلظت ‌های بالاتری نسبت به مایعات الکترونیکی سنتی وجود دارند که از 20 میلی‌گرم تا 50 میلی‌گرم یا بیشتر در هر میلی‌ لیتر متغیر است.

مزایای و معایب سالت

یکی از مزایای سالت این است که به کاربران این امکان را می‌ دهد تا با پف ‌های کوچک ‌تر و کمتر به یک ضربه نیکوتین رضایت ‌بخش دست پیدا کنند و کارآمدتر و مقرون به صرفه ‌تر شوند. با این حال، به دلیل غلظت بالای آن، ممکن است برای همه کاربران مناسب نباشد و در صورت استفاده نادرست باعث ناراحتی یا عوارض جانبی شود. بنابراین در این بین می توان گفت که یکی از معایب سالت نیز محسوب می‌شود که کاربران بایستی به آن توجه داشته باشند.

اختلاف جویس و سالت از نظر ساختار

تفاوت سالت و جویس

جویس و سالت نیکوتین دو گزینه محبوب بین مایعات الکترونیکی در سیگارهای الکترونیکی یا قلم ویپ هستند. در حالی که هر دو هدف یکسانی از ارائه بخار طعم دار دارند، در برخی موارد کلیدی با هم تفاوت دارند. اگر قصد خرید جویس ویپ ارزان و استفاده از آن در بهترین مدل پاد ماد را دارید، بایستی حتما تفاوت سالت با جویس را دانسته و به هنگام خرید آن ها را مد نظر خود قرار دهید.

تفاوت به لحاظ نوع نیکوتین

یکی از تفاوت های اصلی بین این دو، نوع نیکوتین مصرفی است. جویس معمولا از نیکوتین آزاد استفاده کرده که از نظر شیمیایی تغییر می‌ کند تا ضربه نرم‌ تری ایجاد کند، اما نسبت به سالت نیکوتین قوی‌ تر است. از سوی دیگر، سالت نیکوتین با افزودن یک اسید به نیکوتین آزاد ایجاد می ‌شود و در نتیجه ضربه نیکوتین سریع ‌تر و شدید تر می ‌شود.

تفاوت به لحاظ غلظت نیکوتین

دیگر تفاوت سالت نیکوتین با جویس در غلظت نیکوتین آن ها است. جویس در مقادیر مختلف نیکوتین موجود است، معمولا از 0 میلی گرم تا 24 میلی گرم یا بیشتر، در حالی که مایعات الکترونیکی سالت نیکوتین در غلظت های بسیار بالاتر، از 20 میلی گرم تا 50 میلی گرم در میلی لیتر یا بیشتر وجود دارد.

تفاوت به لحاظ نحوه جذب در بدن

نحوه جذب جویس و سالت نیکوتین توسط بدن نیز متفاوت است. سالت نیکوتین دارای سطح pH کمتری نسبت به نیکوتین آزاد است که جذب آن را برای بدن آسان ‌تر می‌ کند و منجر به تحویل سریع ‌تر و کارآمدتر نیکوتین می ‌شود. این موضوع می تواند برای کاربرانی که به دنبال یک ضربه قوی تر و جذب فوری نیکوتین هستند، مفید باشد.

تفاوت به لحاظ بخاردهی

تجربه استفاده از جویس در مقابل سالت نیکوتین نیز می تواند به دلیل نحوه تعامل هر نوع مایع الکترونیکی با دستگاه مورد استفاده متفاوت باشد. این موضوع نیز دیگر تفاوت سالت نیکوتین با جویس معمولی است. جویس به دلیل ویسکوزیته ضخیم ‌تر، معمولا بخارهای بزرگ‌ تری تولید می‌ کند، در حالی که سالت نیکوتین بخارهای کوچک ‌تر و محتاط ‌تری ارائه می دهد. علاوه بر این، طعم هر نوع مایع الکترونیکی بسته به برند و طعم خاص انتخاب شده می تواند متفاوت باشد.

در نهایت، انتخاب بین جویس و سالت نیکوتین به ترجیحات شخصی و نیازهای فردی بستگی دارد. کسانی که درحوزه ویپینگ تازه کار هستند یا مصرف نیکوتین ملایم ‌تری را ترجیح می ‌دهند، ممکن است جویس را ترجیح دهند، در حالی که ویپرهای باتجربه یا سیگاری ها به دنبال ضربه قوی ‌تر هستند که سالت نیکوتین را ترجیح دهند.

میزان بخار دهی سالت نیکوتین

سالت نیکوتین برای ما بهتر است یا جویس؟

در بخش های قبلی متوجه شدیم که تفاوت جویس و سالت در چیست و از سویی دیگر، مزایای سالت نیکوتین و معایب جویس نیز در چه چیزی خلاصه می شود. حال در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه متوجه شویم سالت نیکوتین برای ما مناسب است یا جویس.

توجه به این نکته ضروری است که هم سالت نیکوتین و هم مایعات الکترونیکی معمولی مزایا و معایب خاص خود را دارند و آنچه برای یک فرد بهتر عمل می کند ممکن است برای دیگری به خوبی جواب ندهد.

1.      مایع ‌های الکترونیکی سالت نیکوتین معمولا نرم ‌تر و خشن‌ تر از مایع‌ های الکترونیکی سنتی هستند و برای کاربرانی که جویس های معمولی را خیلی خشن یا تحریک‌کننده می‌ دانند، انتخاب خوبی هستند. سالت ها همچنین تمایل دارند که نیکوتین رضایت ‌بخش ‌تری ارائه کنند، که می ‌تواند برای سیگاری‌ های شدیدی که به دنبال تغییر در ویپینگ خود هستند، مفید باشد.

2.      با این حال، شایان ذکر است که سالت نیکوتین ها به طور کلی حاوی سطوح بالاتری از نیکوتین نسبت به جویس ها هستند، که می تواند خطر وابستگی به نیکوتین و خطرات بالقوه سلامت مرتبط با مصرف نیکوتین را افزایش دهد.

در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه سالت نیکوتین یا جویس برای شما بهتر است، این است که هر دو را آزمایش کنید و ببینید کدام یک لذت‌ بخش ‌ترین و رضایت‌ بخش ‌ترین تجربه ویپینگ را ارائه می ‌کند و در عین حال عوارض جانبی بالقوه منفی را به حداقل می ‌رساند.

بررسی تفاوت سالت و جویس از لحاظ مضرات

یکی از مسائل بسیار مهمی که در دنیای ویپینگ وجود دارد، بحث مضرات جویس و سالت نیکوتین است. بسیاری از افراد معتقدند که جایگزین شدن این دستگاه‌ها با سیگار بی‌خطر بوده، اما عده دیگر بر این باورند که این دستگاه‌ها می‌تواند به سلامتی آسیب برساند.

به همین سبب در دنیای ویپینگ، انتخاب بین جویس و سالت نیکوتین چالش‌برانگیز است و لازم است که تفاوت جویس و سالت را به درستی بدانید تا در نهایت انتخاب مناسب‌تری انجام بدهید.

در هنگام انتخاب مایع جویس و سالت، مسئله بسیار مهم شناخت معایب و مزایای این دو محصول است که امکان مقایسه را آسان‌تر می‌کند. به همین سبب در این بخش به بررسی تفاوت سالت و جویس از لحاظ مضرات آنها می‌پردازیم:

میزان نیکوتین

میزان نیکوتین سالت نیکوتین به طور قابل توجهی بیشتر از جویس است. غلظت نیکوتین در سالت نیکوتین می‌تواند تا 50 میلی‌گرم در میلی‌لیتر باشد، در حالی که غلظت نیکوتین در جویس معمولا بین 3 تا 24 میلی‌گرم در میلی‌لیتر است.

سرعت جذب نیکوتین

نیکوتین موجود در سالت به دلیل فرمولاسیون خاص، سریع‌تر از جویس جذب بدن می‌شود. این امر موجب شده تا وابستگی افراد به نیکوتین سریع‌تر اتفاق بیفتد.

تاثیر بر ریه‌ها

در مایع جویس، مواد تشکیل دهنده خاصی مانند پروپیلن گلیکول و گلیسیرین گیاهی وجود دارد و در صورت استفاده طولانی مدت، اثرات منفی آن بر روی ریه بیشتر از سالت نیکوتین است.

تاثیر بر سیستم عصبی

نیکوتینی که در هر دو محصول جویس و سالت وجود دارد می‌تواند بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و اضطراب شود. البته سالت نیکوتین به دلیل داشتن حجم بالاتر، زودتر اثرات مخرب بر روی سلامتی می‌گذارد.

آشنایی با جویس و سالت

پیسنهاد مطالعه : تفاوت جویس مورد استفاده در دستگاه پاد و ویپ

بررسی جدول فرق جویس و سالت
تمام ویپرهایی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند و حتی افراد با تجربه هم گاهاً فرق جویس و سالت را به درستی نمی‌دانند و امکان انتخاب محصول مناسب برای آنها سخت است. این افراد باید در ابتدا اقدام به شناسایی جویس و سالت نیکوتین به طور کامل نمایند تا متناسب با نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.

به عنوان مثال، افرادی که به دنبال نیکوتین بالا هستند، قطعاً سالت نیکوتین برای آنها انتخاب بهتری است و افرادی که به دنبال نیکوتین کم یا ایجاد دود بیشتر هستند، جویس برای آنها مناسب است. در هر صورت برای دسترسی به بهترین سالت نیکوتین و جویس اورجینال کافیست با کارشناسان روکوویپ در ارتباط باشید.

برای اینکه فرق سالت و جویس را به درستی درک کنید، این تفاوت‌ها را در یک جدول به شکل مختصر قرار داده‌ایم:

ویژگی جویس سالت
میزان نیکوتین 0 تا 18 میلی‌گرم 25 تا 50 میلی‌گرم
نسبت VG به PG 70 به 30 50 به 50 یا 60 به 40
دستگاه مورد نیاز ویپ پاد سیستم
مضرات اعتیادآور، مضر برای سلامتی در صورت استفاده طولانی‌مدت اعتیادآور، مضر برای سلامتی در صورت استفاده طولانی‌مدت
قیمت ارزان‌تر گران‌تر
PH قلیایی خنثی
طعم طعم دهی قوی‌تر طعم دهی ضعیف‌تر
حجم بخار بیشتر کمتر

سوالات متداول

تفاوت اصلی سالت نیکوتین با جویس معمولی چیست؟

مایعات الکترونیکی سالت نیکوتین با استفاده از نوع متفاوتی از نیکوتین که مستقیما از برگ ‌های تنباکو استخراج می‌شود، فرموله می ‌شوند، در حالی که جویس ها از نیکوتین آزاد استفاده می‌ کنند که از نظر شیمیایی تغییر یافته و قوی ‌تر است.

آیا استفاده از سالت نیکوتین نسبت به جویس خطراتی برای سلامتی دارد؟

در حالی که سالت نیکوتین ممکن است نرم‌ تر و خشن ‌تر از جویس باشند، معمولا حاوی سطوح بالاتری از نیکوتین هستند. این موضوع می تواند خطر وابستگی به نیکوتین و خطرات بالقوه سلامتی مرتبط با مصرف نیکوتین را افزایش دهد.

سالت نیکوتین برای سیگاری ها مناسب است یا جویس؟

سالت نیکوتین ممکن است انتخاب خوبی برای سیگاری ها باشد که به دنبال استفاده از ویپینگ هستند، زیرا این مایعات نیکوتین رضایت ‌بخش ‌تری را ارائه می‌ کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سالت نیکوتین ها به طور کلی حاوی سطوح بالاتری از نیکوتین نسبت به جویس ها هستند که می تواند خطر وابستگی و معایب سالت نیکوتین را ارائه دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *