وبلاگ

تفاوت ویپ و پاد| ویپ بهتر است یا پاد؟

ویپ بهتر است یا پاد؟

ویپینگ در چند سال گذشته به عنوان جایگزینی مناسب برای ترک سیگار کشیدن معرفی می شود. با این حال، با انواع بسیاری از دستگاه های ویپ موجود در بازار امروزی، تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است، می تواند تا حدی دشوار باشد. دو گزینه متداول که معمولا افراد به دنبال خرید آن هستند، پاد سیستم ها و ویپ ها می باشند. در حالی که هر دو، روشی مناسب برای لذت بردن از نیکوتین بدون اثرات مضر سیگار کشیدن سنتی را ارائه می دهند، اما چندین تفاوت کلیدی در این بین وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز می سازد. در این مقاله، ما تفاوت ویپ و پاد را با جزئیات دقیق بررسی می‌کنیم تا به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام دستگاه به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، کمک کنیم. پس با روکوویپ همراه باشید.

ویپ ها، بهترین انتخاب برای لذت بردن از بخار و طعم عالی

برای این که تفاوت ویپ و پاد را به درستی بررسی کنیم، بایستی ابتدا هر یک را به طور جداگانه به شما عزیزان معرفی کنیم. این معرفی باعث می شود تا به هنگام خرید ویپ بدانید که دقیقا در حال خرید و انتخاب چه دستگاهی هستید.

ویپ، در اشکال، اندازه ‌ها و طرح‌ های مختلفی وجود دارند، اما همه آن‌ ها بر اساس یک اصل اساسی کار می ‌کنند که آن هم گرم کردن یک مایع (که اغلب e-juice یا e-liquid نامیده می ‌شود) برای ایجاد یک بخار طعم دار که سپس استنشاق، ایجاد می شود.

انواع مدل ویپ

اجزای اصلی دستگاه ویپ

اجزای اصلی یک دستگاه ویپ معمولی شامل باتری، عنصر گرمایش (که اغلب به آن کویل گفته می شود)، مخزن یا کارتریج برای نگهداری مایع الکترونیکی و یک قطعه دهانی می باشد که ویپینگ را ساده تر می کند. برای استفاده از ویپ، کاربر معمولا مخزن یا کارتریج را با مایع الکترونیکی پر کرده، سپس آن را به دستگاه متصل می کند و یک دکمه را فشار می دهد یا استنشاق می کند تا عنصر گرمایشی فعال شود. این کار باعث گرم شدن جویس و ایجاد بخار می شود.

مزیت استفاده از ویپ

یکی از مزایای اصلی ویپینگ نسبت به سیگار کشیدن سنتی این است که ویپ ها دود تولید نمی کنند. در عوض، بخاری تولید می‌ کنند که به سرعت در هوا پخش می ‌شود و بو یا باقیمانده ‌ای مانند دود سیگار از خود باقی نمی ‌گذارد. علاوه بر این، بسیاری از ویپ ها به کاربران این امکان را می دهند که تجربه خود را با انتخاب طعم های مختلف و سطوح نیکوتین برای جویس های خود، سفارشی کنند.

به طور کلی، ویپینگ به دلیل راحتی، گزینه ‌های شخصی سازی و کاهش پتانسیل آسیب، جایگزین محبوبی برای سیگار کشیدن سنتی شده است. به این ترتیب، به جرات می توان گفت که استفاده از ویپ ها به عنوان بهترین و ساده ترین روش ترک سیگار معرفی می شود.

پاد سیستم ها، قوی و بهترین جایگزین برای سیگار

اگر قصد بررسی قیمت پاد اورجینال و خرید آن را دارید، بهتر است ابتدا به طور کامل با این دستگاه آشنا شوید. پاد سیستم ها نوعی سیگار الکترونیکی هستند که در سال های اخیر پس از ویپ، به طور فزاینده ای محبوب شده اند. این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که استفاده از آن‌ ها ساده و آسان باشد و همین ویژگی آن‌ ها را به گزینه ‌ای محبوب، هم برای ویپرهای تازه وارد و هم با تجربه تبدیل می‌ کند.

انواع مدل پاد

ویژگی منحصر به فرد پاد سیستم ها

یکی از ویژگی های کلیدی پاد سیستم ها، استفاده از پادهای یکبار مصرف یا کارتریج های حاوی مایع الکترونیکی است. این پادها معمولا بین 1 تا 2 میلی لیتر ظرفیت دارند و در صورت خالی شدن به راحتی قابل تعویض هستند. این امر نیاز به پر کردن مجدد مخازن یا مقابله با مایعات الکترونیکی را از بین می ‌برد و پاد سیستم ها را بسیار کاربرپسندتر از سایر انواع دستگاه‌ های ویپینگ می ‌کند. پس اولین تفاوت ویپ و پاد در نوع پر کردن مخزن آن است.

مزایای استفاده از پاد سیستم ها

یکی از مزایای استفاده از پاد سیستم ها، اندازه جمع و جور و قابل حمل بودن آنهاست. بسیاری از پاد سیستم ها به اندازه‌ای کوچک هستند که در جیب شما جای می گیرند و این ویژگی آنها را برای ویپرهایی که مشغله زیادی در روز دارند، ایده ‌آل می‌کند. آنها همچنین عمر باتری طولانی و زمان شارژ سریعی دارند و این اطمینان را به شما می‌ دهمد که می‌توانید در تمام طول روز بدون نگرانی از تمام باتری، ویپینگ خود را انجام دهید.

به طور کلی، پاد سیستم ها یک جایگزین مناسب و آسان برای دستگاه های ویپینگ سنتی ارائه می دهند. چه مبتدی باشید و چه یک ویپر با تجربه، یک پاد سیستم ممکن است همان چیزی باشد که برای لذت بردن از طعم های مورد علاقه و سطوح نیکوتین خود، به آن نیاز دارید.

بررسی تفاوت ویپ و پاد

حال که به طور کامل با این دستگاه ها آشنا شدید، در این بخش قصد داریم به بررسی تفاوت ویپ و پاد در ساختار آن ها بپردازیم.

تفاوت ویپ و پاد

بررسی تفاوت ویپ و پاد در ساختار

  1. ویپ ها که به عنوان سیگار الکترونیکی یا ماد نیز شناخته می شوند. آن ها معمولا از یک باتری، یک مخزن یا کارتریج برای نگهداری مایع الکترونیکی و یک عنصر گرمایش یا سیم پیچ برای تبخیر مایع تشکیل شده اند. آنها در اشکال و اندازه‌ های مختلفی وجود دارند که برخی دارای باتری ‌های قابل جابجایی و ویژگی ‌های قابل تنظیم مانند وات قابل تنظیم یا کنترل دما هستند.
  2. از سوی دیگر، پادها نوع جدیدی از دستگاه های ویپینگ هستند که معمولا فشرده و آسان برای استفاده اند. پادها از یک باتری و یک کارتریج پاد از پیش پر شده یا قابل شارژ مجدد تشکیل شده اند که هم حاوی مایع الکترونیکی و هم عنصر گرمایشی است.

به طور کلی:

  • ویپ ها انعطاف پذیری و گزینه های شخصی سازی بیشتری را ارائه می دهند
  • در حالی که پادها راحتی و سهولت استفاده را در اولویت قرار می دهند.

هر دو نوع مزایا و معایب خود را بسته به ترجیحات کاربر و عادات ویپ کردن ارائه می دهند. با خرید بهترین طعم جویس می توانید هم از ویپ و هم از پاد خود نهایت لذت را تجربه کنید. ناگفته نماند که بررسی ذکر شده در این بخش به عنوان مهم‌ترین تفاوت‌های ویپ و پاد نیز معرفی می شود.

بررسی  تفاوت ویپ و پاد از لحاظ میزان قدرت و کارایی

حال نوبت به بررسی تفاوت ویپ و پاد از لحاظ میزان قدرت و کارایی می رسد؛ چیزی که بسیاری از ویپرها قطعا به دنبال آن هستند. از نظر قدرت و کارایی، ویپ ها به طور کلی گزینه های بیشتری نسبت به پادها ارائه می دهند.

  • دستگاه ‌های Vape معمولا دارای وات یا ولتاژ قابل تنظیم هستند که به کاربر امکان می ‌دهند توان خروجی را به سطح دلخواه خود تنظیم کند. این ویژگی می تواند منجر به ضربه قوی تر به گلو شود و به طور بالقوه بخار بیشتری تولید کند.
  • از طرف دیگر، پادها اغلب دارای توان خروجی کمتری هستند؛ زیرا به گونه ای طراحی شده اند که محتاطانه تر و قابل حمل تر باشند. آنها معمولا با وات یا ولتاژ ثابتی کار می کنند که ممکن است به اندازه برخی دستگاه های ویپ قوی نباشد. با این حال، پادها با استفاده از جویس کارآمد هستند؛ زیرا اغلب دارای یک کویل با مقاومت بالاتر هستند که برای تولید بخار به قدرت زیادی نیاز ندارد.

به طور کلی، ویپ‌ ها و پادها می ‌توانند تجربه ‌های رضایت ‌بخشی از ویپینگ را ارائه دهند، اما انتخاب در نهایت به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر بدانید که کدام جویس برای شما مناسب است، به عنوان مثال جویس تباکویی یا جویس میوه ای، از سویی دیگر بدانید که چه مقدار نیکوتین و ضربه از آن را می خواهید، دیگر فرقی نمی کند که ویپ بهتر است یا پاد! چون شما دقیقا می دانید که از یک دستگاه چه می خواهید و می توانید آن را هم در ویپ و هم در پادها بیابید.

تفاوت ویپ و پاد در جویس

شاید برایتان جالب باشد زمانی که بدانید تا حدی تفاوت ویپ و پاد در جویس آن ها نیز وجود دارد. ویپ و استفاده از پاد برای مصرف جویس دو روش متفاوت برای لذت بردن از نیکوتین یا مواد دیگر متکی هستند.

جویس مورد استفاده در ویپ ها

ویپینگ شامل حرارت دادن یک مخلوط مایع به نام e-juice است که معمولا حاوی نیکوتین، طعم‌ دهنده ‌ها و سایر مواد شیمیایی است تا یک آئروسل به درون ریه ‌ها استنشاق شود.

جویس مورد استفاده در پاد سیستم ها

از سوی دیگر، سیستم ‌های پاد از کارتریج ‌های از پیش پر شده، معروف به پاد، استفاده می‌ کنند که حاوی e-juice هستند و به دستگاه متصل می‌ شوند. نکته دیگر این است که به جویس هایی که در پاد سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد، سالت نیکوتین نیز گفته می شود. برای دسته افرادی که نیاز بیشتری به نیکوتین در طول روز دارند، توصیه می شود که از سالت نیکوتین ها استفاده کنند. با دانستن تفاوت جویس و سالت، می توانید در وهله اول به این نتیجه دست پیدا کنید که دستگاه‌های پاد سیستم و ویپ مناسب چه افرادی هستند؟ و از طرفی دیگر، میزان نیکوتینی که از یک دستگاه ویپ یا پاد انتظار دارید را دریافت کنید. این موضوع همچنین منجر به دانستن تفاوت ویپ و پاد در مقدار نیکوتین نیز می شود.

جویس مناسب پاد سیستم

مهم ترین بخش، تفاوت ویپ و پاد در حجم بخار

مهم ترین بخش از این مطلب، تفاوت ویپ و پاد در حجم بخار است. می پرسید چرا؟ چون بخاردهی در واقع اصلی ترین چیزی است که احساس رضایت را در ویپنگ، چه به دستگاه ویپ و چه با پادها را ارائه می دهد. چه اقدام به خرید پادماد کنید یا بخواهید برای بهتر بخار دهی دستگاه خود، خرید باطری ویپ را انجام داده و با تعویض آن، قدرت دستگاه را مشخص کنید، مهم است که اصلا از همان ابتدا بدانید که ویپ ها بخار بیشتری را ارائه می دهند یا پادها.

  • ویپ ها به دلیل توان بالا و مخازن بزرگتر می توانند بخار بیشتری تولید کنند.
  • از طرف دیگر، پاد سیستم ها کوچکتر و فشرده تر هستند که از کارتریج های از پیش پر شده یا پادهای یکبار مصرف استفاده می کند. با این حال، به دلیل اندازه کوچکتر و توان خروجی کمتر، پادها معمولا حجم بخار کمتری در مقایسه با ویپ ها دارند.

فرق پاد و ویپ در قیمت

قیمت پادها و ویپ ها بسته به برند، کیفیت و ویژگی آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. ویپ ها به دلیل اندازه بزرگتر، فناوری پیشرفته تر و توان خروجی بالاتر معمولا گرانتر از پاد ها هستند. یک کیت ویپ در سطح مبتدی می تواند بین 500 تا 1 میلیون تومان قیمت داشته باشد، در حالی که یک ماد ویپ پیشرفته چندین میلیون تومان هزینه دارد. علاوه بر این، ویپ ها نیاز به خرید جداگانه جویس و کویل دارند که می تواند هزینه کلی را افزایش دهد.

از سوی دیگر، پادها معمولا ارزان ‌تر از ویپ ‌ها هستند؛ زیرا دستگاه‌ های کوچک ‌تر و ساده ‌تری با توان وات کمتر هستند. سیستم‌ های ویپ می ‌توانند بین 400 تا 1 800 هزار تومان هزینه داشته باشند، در حالی که گزینه ‌های پیشرفته ‌تر ممکن است 800 تا یک میلیون و 500 هزار تومان متغیر باشند. پادها در کارتریج های از پیش پر شده ارائه می شوند که نیاز به خرید جویس یا کویل های اضافی را از بین می برد. البته ناگفته نماند که پادها در مدل های مختلف دارای قابلیت شارژ مجدد جویس و کویل هستند.

فرق پاد و ویپ به صورت کلی

فرق پاد و ویپ به صورت کلی

در دنیای پر رمز و راز ویپینگ، دو رقیب سرسخت روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ پاد و ویپ، هر کدام با ظاهری متفاوت و مزایا و معایب خاص خود، طرفداران متعصبی در تلاشند تا برتری خود را به اثبات برسانند.

دستگاه پاد به عنوان یک سرباز کوچک و جمع و جور، به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد و همراهی ایده‌آل برای سفرها و روزمرگی‌هایتان خواهد بود. اما ویپ با قامتی بلند و قدرتمند، برای کسانی که به دنبال تجربه ویپینگ حرفه‌ای هستند، گزینه ایده‌آل است.

این توضیح مختصری از تفاوت ویپ و پاد بود، با توجه به ویژگی هر کدام، ویپرها می‌توانند دست به انتخاب و خرید نهایی از مجموعه روکوویپ بزنند.

اگر به تازگی با دنیای ویپینگ آشنا شده‌اید و قصد دارید تا سفری جذاب را در دنیای ویپینگ و نمونه‌های مختلف دستگاه‌های ویپ و پاد داشته باشید، در ادامه به بررسی فرق پاد و ویپ به شکل کلی می‌پردازیم:

  • پادها ابعاد کوچکتر و جمع و جورتری نسبت به ویپ دارند، به همین سبب حمل و نقل آنها آسان‌تر است.
  • کار کردن با پادها به نسبت ویپ بسیار ساده بوده و افراد مبتدی هم می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند.
  • دستگاه‌های پاد از کارتریج‌های از پیش پر شده یا قابل شارژ مجدد با ظرفیت کم استفاده می‌کنند، در حالی که ویپ‌ها از مخازن قابل شارژ مجدد با ظرفیت‌های مختلف برخوردارند.
  • پادها از سالت نیکوتین با طعم‌های محدودتر استفاده می‌کنند، اما ویپ‌ها از جویس‌های نیکوتین با تنوع بالای طعم استفاده می‌کنند.
  • دستگاه‌های پاد بخار بسیار کمی نسبت به دستگاه ویپ تولید می‌کنند، پس برای سرگرمی و هنرنمایی مناسب نیست.
  • دستگاه‌های پاد به نگهداری کمتری نسبت به ویپ‌ها نیاز دارند.

تمام مواردی که در اینجا ذکر شد به عنوان فرق ویپ و پاد محسوب می‌شود. شناخت این موارد به کاربران مبتدی که اطلاعات کافی در مورد دستگاه ویپینگ ندارند، کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

ویپ در مقابل پادسیستم

پاد بهتر است یا ویپ؟

افرادی که در زمینه محصولات ویپینگ فعالیت می‌کنند، به طور مرتب با این سوال که پاد بهتره یا ویپ؟ مواجه می‌شوند. پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد که در قدم اول باید تفاوت ویپ و پاد را به شکل کامل بدانید و در نهایت، ترجیحات و نیازهای شما مشخص می‌کند که کدام یک از دستگاه‌های ویپینگ مناسب شما است.

قبل از اینکه به این سوال که پاد بهتر است یا ویپ؟ پاسخ دهیم، لازم است برخی از سوالات کلیدی را از خود بپرسید و پاسخ‌های دقیقی برای آنها پیدا کنید:

  • به دنبال چه نوع تجربه‌ای از ویپینگ هستید؟
  • میزان بخار مورد نظر شما چقدر است؟
  • چه نوع طعم‌هایی را ترجیح می‌دهید؟
  • سطح نیکوتین مورد نظر شما چقدر است؟
  • چقدر می‌خواهید برای دستگاه خود هزینه کنید؟
  • چقدر به دنبال دستگاهی ساده و قابل حمل هستید؟

پاسخ شما به این سوالات می‌تواند به طور دقیق‌تر مشخص کند که کدام دستگاه برای شما مناسب است. اگر به دنبال دستگاهی قابل حمل، ساده با کاربری آسان هستید، قطعاً دستگاه پاد برای شما بهترین انتخاب است. اما اگر به دنبال بخار غلیظ، طعم‌های متنوع و قابلیت‌های شخصی‌سازی هستید، ویپ گزینه بهتری است.

توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر کدام از دستگاه‌های ویپینگ و لوازم جانبی ویپ، حتماً تحقیقات خود را کامل کنید و با کارشناسان مجموعه روکوویپ نیز مشورت نمایید تا در نهایت یک دستگاه مفید و کاربردی داشته باشید.

کلام آخر با روکو ویپ

سیستم های ویپینگ و پاد دو روش محبوب برای لذت بردن از نیکوتین بدون اثرات مضر سیگار سنتی هستند. دستگاه‌ های Vape معمولا بزرگ ‌تر و قابل تنظیم ‌تر هستند و به کاربران اجازه می ‌دهند قدرت و طعم را دستگاه خود تنظیم کنند. آنها اغلب از مخازن قابل شارژی استفاده می‌ کنند که می ‌توانند مقادیر زیادی جویس را در خود جای دهند. از سوی دیگر، پادها دستگاه ‌های فشرده و با کاربری آسانی هستند که از پادها یا کارتریج ‌های از پیش پر شده استفاده می ‌کنند. آنها یک راه راحت و محتاطانه برای لذت بردن از نیکوتین ارائه می دهند. با توجه به نکاتی که در این مطلب خدمت شما ارائه دادیم، می توانید بهترین دستگاه را مطابق با سلیقه خود از طریق فروشگاه اینترنتی روکو ویپ خریداری کرده و یک ویپینگ همه چیز تمام را برای خود به همراه داشته باشید.

فرق ویپ و پاد

سوالات متداول

فرق ویپ و پاد از لحاظ اندازه چیست؟

ویپ ها عموما بزرگ تر از پادها هستند. به همین دلیل است که افرادی مشغله بسیاری دارند، بیشتر از پادها برای خود استفاده می کنند.

تفاوت ظاهری پاد سیستم و ویپ در چیست؟

تفاوت اصلی ظاهری این دو دستگاه در ابعاد و نوع تزئینات است. پادها معمولا دستگاه های ساده تر و کوچکتری نسبت به ویپ ها هستند.

ویپ ها بخاردهی بهتری دارند یا پادها؟

ویپ ها به دلیل قدرت بیشتری که دارند، نسبت به پادها بخاردهی بهتری دارند.

کدام بهتر است، ویپ یا پاد؟

به نیاز شما بستگی دارد، اگر به دنبال بخار غلیظ، طعم‌های متنوع و قابلیت‌های شخصی‌سازی هستید، ویپ انتخاب مناسب‌تری است. اگر به دنبال دستگاهی ساده و قابل حمل هستید، پاد را انتخاب کنید.

افرادی که قصد ترک سیگار را دارند بهتر است از کدام دستگاه ویپینگ استفاده کنند؟

افرادی که مبتدی هستند و قصد ترک سیگار را دارند قطعاً دستگاه‌های پاد برای آنها گزینه بهتری است. زیرا قابلیت بخار با حجم نیکوتین بالا را دارند و حجم دود آنها کم و قابل کنترل است.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *