وبلاگ

راهنمای خرید ویپ

راهنمای خرید ویپ و نکات کلیدی آن

راهنمای خرید ویپ و نکات کلیدی آن

این روزها استفاده از ویپ بین افرادی که علاقه به استعمال دخانیات دارند، بسیار به چشم می‌خورد. این تقاضا برای خرید باعث شده تا افرادی که حتی علاقه‌ای به استفاده از ویپ‌ها ندارند نیز به گونه‌ای برای خرید آن ترقیب شوند. نکته‌ای که در این بین بایستی مد نظر خود قرار داد این است که ویپ‌ها در بازار انواع مختلفی را برای خود به همراه دارند که به هنگام خرید بایستی به این تفاوت‌ها توجه داشت. به همین خاطر ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا راهنمای خرید ویپ ارزان را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

کیت استارت VAPE چیست؟

قبل از اینکه بتوانید بهترین کیت ویپ را برای نیازهای خود انتخاب کنید، باید درک کنید که کیت‌های استارت کامل ویپ با دستگاه‌های ساده چه تفاوتی دارند. تعریف کیت استارت ویپ این است که همه چیزهایی را که برای شروع کار با ویپ نیاز دارید را در یک جعبه گنجانده است. یک دستگاه ویپ یا پاد ساده معمولا فقط با دستگاه و کابل شارژ ارائه می‌شود. از طرف دیگر، یک کیت کامل استارت شامل مخزن بخار و کویل یا پاد جایگزین است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جویس ویپ را اضافه کنید. اگر برای اولین ویپینگ را انجام می‌دهید، اولین کیت ویپ شما باید حتما یک کیت استارت باشد.

انواع مختلف کیت های VAPE کدامند؟

انواع مختلف کیت های VAPE

ساده ترین راه برای خرید اولین کیت ویپ این است که ابتدا نوع کلی دستگاه مورد نظر خود را شناسایی کنید. اکثر کیت‌های ویپ در ایران به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شوند. در این جا، چهار نوع کیتی که می‌توانید برای خرید انتخاب کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

پاد سیستم ‌ها

پاد سیستم یک دستگاه ویپینگ است که مایع الکترونیکی خود را در یک غلاف پلاستیکی قابل جابجایی با یک کویل اتومایزر داخلی ذخیره می‌کند. پاد اسموک ها معمولا بهترین کیت‌های ویپ برای مبتدیان هستند، زیرا برای عملکرد خوب با مایع‌های الکترونیکی که قدرت نیکوتین بالایی دارند طراحی شده‌اند، مانند سالت ها. سالت نیکوتین‌ها معمولا نوع مناسبی از مایع الکترونیکی است که می‌توانید آن را بخرید، اگر تازه کار هستید و اگر از پاد سیستم‌ها استفاده می‌کنید.

سیگارهای الکترونیکی یا ویپ های قلمی

در مقایسه با سیستم‌های پاد، ویپ‌های قلمی معمولا کمی بزرگ‌تر هستند و از طرفی دیگر، تولید بخار و عمر باتری بالاتری دارند. اگر برای اولین بار نیاز دارید نیکوتین بیشتری مصرف کنید، خرید سیگار الکترونیکی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. ویپ‌های قلمی همچنین می‌توانند دستگاه‌های تقویت‌کننده خوبی برای دارندگان سیستم پاد که هوس عملکرد بهتری دارند، باشند.

پاد ماد ها

پاد ماد که به آن‌ها باکس نیز می‌گویند، بزرگترین و قدرتمندترین دستگاه‌های در بازار هستند. استفاده از آنها اغلب تا حدودی پیچیده است. علاوه بر این، پاد ماد معمولا شامل مخازنی هستند که برای استنشاق مستقیم به ریه طراحی شده‌اند، که احتمالا آن چیزی نیست که شما به عنوان یک مبتدی ترجیح می‌دهید. پاد ماد معمولا بهترین کیت‌های ویپ برای ویپرهای جدید نیستند.

ویپ یکبار مصرف

ویپ یکبار مصرف یک دستگاه ساده است که باتری قابل شارژ یا مخزن قابل شارژ ندارد. ویپ‌های یکبار مصرف معمولاً حداکثر تا 200 یا 400 پک دارند و این دو ظرفیت تقریبا معادل یک بسته یا و بسته سیگار است. ویپ‌های یکبار مصرف راحت‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند و خرید ویپ یکبار مصرف راه خوبی برای فهمیدن اینکه سیگار الکترونیکی چه مزه‌ای دارد و چه حسی به شما القا می‌کند است.

راهنمای خرید ویپ

بهترین کیت VAPE برای یک مبتدی کدام است؟

ما معتقدیم که پاد سیستمم‌ها و ویپ‌ها قلمی معمولا بهترین کیت‌های ویپ برای ویپرهای مبتدی هستند. دلیل آن نیز این است که آنها کوچکترین دستگاههای ویپ قابل شارژ در بازار هستند و نحوه استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. دستگاه‌های ویپ کوچک نیز معمولا برای ویپر تازه کار بهترین هستند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با مایعات الکترونیکی با نیکوتین بالاتر کار کنند. شما قطعا علاقه دارید از یک مایع الکترونیکی با قدرت بالا به عنوان یک بخارپز جدید استفاده کنید؛ زیرا به شما یک نمایه نیکوتین کارآمد و ضربه محکمی به گلو می‌دهد که تا حد امکان به سیگار کشیدن نزدیک است. این موضوع مهم‌ترین مورد در راهنمای خرید ویپ اسموک است.

راهنمای 0 تا 100 انتخاب ویپ

راهنمای 0 تا 100 انتخاب ویپ

با خواندن این مقاله، انواع مختلف کیت‌های ویپ را آموخته‌اید. شما همچنین دو نوع کلی کیت ویپ که به ترتیب پاد سیستم‌ها و ویپ‌های قلمی هستند را نیز بررسی کردید که معمولا برای ویپرهای مبتدی گزینه بسیار خوبی هستند. حال در این بخش قصد داریم راهنمای خرید بهترین ویپ را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

  1. برای حداکثر راحتی به دنبال دستگاهی با باتری داخلی باشید. یک دستگاه با باتری قابل جابجایی هزینه بیشتری دارد زیرا استفاده از آن به این معنی است که باید باتری را جداگانه خریداری کنید. همچنین به این معنی است که شما باید یاد بگیرید که چگونه باتری های قابل جابجایی خود را با خیال راحت ذخیره، شارژ و حمل کنید. اگر از دستگاه ویپ با باتری داخلی استفاده می‌کنید، نگرانی کمتری خواهید داشت و شارژ دستگاه به سادگی اتصال آن حتی به خودرو یا رایانه نیز انجام می‌شود.
  2. به دنبال دستگاهی با یک طرح کنترل ساده بگردید، اینگونه در درک نحوه استفاده مستقیم از دستگاه مشکلی نخواهید داشت. دستگاه شلیک خودکار که هنگام پف کردن به طور خودکار بخار تولید می‌کند، معمولا بهترین است. دستگاهی با طرح کنترل تک دکمه‌ای نیز می‌تواند برای یک مبتدی مناسب باشد. با دستگاهی که دارای دکمه آتش دستی است، ابرهای بخار بزرگتری خواهید داشت، اما استفاده از دستگاه به آسانی دستگاه شلیک خودکار نخواهد بود.
  3. به دنبال یک ویپ قلمی باشید که دارای یک مخزن است. از طرفی دیگر، می‌توانید یک پاد سیستم بخرید. خرید یک دستگاه ویپ و مخزن به طور جداگانه تجربه‌ای است که برای یک ویپر جدید به طور غیر ضروری پیچیده بوده و همیشه این امکان وجود دارد که مخزن و دستگاهی را انتخاب کنید که با یکدیگر ناسازگار باشند. اگر دستگاهی بخرید که شامل مخزن است، می‌توانید مطمئن باشید که این دو جزء با هم کار می‌کنند.
  4. به دنبال دستگاهی باشید که برای تنفس دهان به ریه طراحی شده است. استنشاق دهان به ریه همان چیزی است که با مایعات الکترونیکی با نیکوتین بالاتر بهترین کار را انجام می‌دهد و این همان چیزی است که تجربه کشیدن سیگار را بیشتر تکرار می‌کند. تقریبا تمام پاد سیستم‌ها برای استنشاق دهان به ریه طراحی شده‌اند. اگر یک ویپ قلمی می‌خرید، به دهانه مخزن نگاه کنید تا سبک دمی که برای آن طراحی شده است را تعیین کنید. اگر قسمت دهانی مانند فیلتر سیگار باریک است، احتمالا مخزن آن برای شما مناسب است.

خرید ویپ

نکات مهم در راهنمای خرید ویپ

درست است که تا این بخش اطلاعات زیادی در مورد راهنمای خرید ویپ ارائه شده است، اما این دستگاه‌ها به قدری پیچیده و متنوع هستند که هر چقدر نکات بیشتری در مورد آنها یاد بگیرید، در نهایت می‌توانید انتخاب بهتری انجام دهید.

به همین سبب در ادامه به بررسی نکات مهم در راهنمای خرید ویپ می‌پردازیم:

نوع ویپ

  • ویپ‌های قلمی: برای مبتدیان مناسب هستند، حمل و نقل آنها آسان است و تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند.
  • ویپ‌های باکس: برای ویپرهای باتجربه‌تر مناسب هستند، قدرت و تنظیمات بیشتری دارند و می‌توان از آنها برای اتومایزرهای مختلف استفاده کرد.
  • پاد سیستم‌ها: برای کسانی که به دنبال طعم و نیکوتین بالا هستند مناسب هستند، به دلیل کارتریج‌های قابل تعویض، تنوع طعم زیادی دارند.

اتومایزر

  • اتومایزرهای MTL: برای تنفس دهان به ریه (شبیه به سیگار) مناسب هستند و طعم و نیکوتین بهتری ارائه می‌دهند.
  • اتومایزرهای DTL: برای تنفس مستقیم به ریه (مشابه قلیان) مناسب هستند و بخار بیشتری تولید می‌کنند.
  • اتومایزرهای RDA: برای ویپرهای باتجربه‌تر مناسب هستند، امکان ساخت کویل‌های سفارشی را فراهم می‌کنند و طعم و بخار بهتری ارائه می‌دهند.

جویس ویپ

جویس ویپ یا مایع الکترونیکی برای تبدیل به بخار از لحاظ نیکوتین در دو دسته‌بندی جویس و سالت نیکوتین قرار می‌گیرند. همچنین از لحاظ طعم نیز در چندین دسته‌بندی مختلف از طعم میوه‌ای گرفته تا طعم‌های وانیل و شکلات و تنباکوی خالص قابل تهیه است.

قابلیت حمل و نقل

یکی از موارد بسیار مهمی که باید مد نظر قرار بگیرد، انتخاب دستگاهی جمع و جور و سبک است که به راحتی درون جیب یا کیف قرار گرفته و بتوان آن را با خود به همراه برد.

جنس بدنه

دستگاه‌های ویپینگ با جنس بدنه استیل ضد زنگ، آلومینیوم و پلاستیک مرغوب و با کیفیت تولید می‌شوند که متناسب با شرایط و نیاز خود می‌توانید هر کدام از این متریال‌ها را انتخاب کنید.

نوع چیپست

چیپست به عنوان مغز دستگاه ویپینگ محسوب می‌شود و برای کنترل ولتاژ، وات و دمای ویپ کاربرد دارد. چیپست‌های با کیفیت باعث عملکرد بهتر دستگاه و عمر طولانی‌تر آن می‌شوند.

ویپ چی بخریم؟

با تنوع گسترده دستگاه‌ها، اتومایزرها، جویس‌ها و طعم‌های مختلف، انتخاب ویپ مناسب برای افراد تازه کار و مبتدی می‌تواند گیج کننده باشد. در قسمت‌های قبلی راهنمای خرید ویپ، نکات مهمی که در این راهنما باید مد نظر قرار بگیرند را مورد بررسی قرار دادیم.

برای اینکه کمتر دچار مشکل شوید و از میان این تنوع بالا یک دستگاه ویپینگ مناسب خریداری کنید، بهتر است با افراد متخصص و کاربلد مانند کارشناسان روکو ویپ در ارتباط باشید تا در نهایت بتوانید ویپ مناسب خود را انتخاب کرده و از ویپینگ لذت ببرید.

اگر همچنان به دنبال پاسخ مناسب برای این سوال که ویپ چی بخریم هستید، باید بگوییم با در نظر گرفتن این موارد قطعاً می‌توانید انتخاب سریع و دقیقی داشته باشید:

بودجه

ویپ‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود هستند، قبل از خرید، بودجه خود را مشخص کنید.

برندهای معتبر

برندهای معتبر و شناخته شده بسیاری در حوزه ویپینگ فعالیت می‌کنند. شناخت این برندها و انتخاب مراکزی که نوع اصل و اورجینال آنها را ارائه می‌دهند بسیار کمک کننده است.

نظرات کاربران

بهتر است قبل از اقدام به خرید، نظرات کاربران در مورد ویپ‌های مختلف را مطالعه کنید و مزایا و معایب هر کدام را به شکل مجزا مورد بررسی قرار بدهید.

برای اینکه بتوانیم در پاسخ به این سوال که ویپ چی بخریم جواب بهتری بدهیم، در ادامه چند برند مطرح و شناخته شده را معرفی می‌کنیم:

  • برند اسموک (Smok)
  • برند ویپرسو (Vaporesso)
  • برند ووپو (Voopoo)
  • برند گیک ویپ (GeekVape)
  • برند یوول (Uwell)
  • برند دینر لیدی (Dinner Lady)
  • برند ویگاد (VGOD)

سوالات متداول

کدام ویپ ها برای تازه کاران این عرصه مناسب است؟

پاد سیستم‌ها و همچنین ویپ‌های قلمی بهترین گزینه هستند.

بهترین ویپی که می توانیم خریداری کنیم، کدام است؟

ویپ‌هایی که دارای باتری هستند، گزینه بسیار مناسبی برای خرید بوده و نسبت به ویپ‌هایی که باتری جداگانه دارند، مقرون به صرفه‌تر هستند.

ویپ مناسب را از کجا بخرم؟

شما می‌توانید از فروشگاه‌های حضوری و فروشگاه‌های آنلاین معتبر خریداری کنید. البته بهترین انتخاب فروشگاه آنلاین روکوویپ است چرا که از اصالت آن اطمینان حاصل می‌کنید.

چه نوع ویپی برای من مناسب است؟

نوع ویپ مناسب شما بسته به نحوه استفاده شما از دستگاه ویپ، برای ترک سیگار یا برای تفریح و سرگرمی، مشخص می‌شود.

مهمترین نکات در هنگام خرید ویپ چیست؟

نکات مهمی که باید در هنگام خرید ویپ در نظر بگیرید شامل نوع ویپ، جنس بدنه، باتری، نحوه کنترل، مخزن، تنفس، چیپست، اتومایزر، قیمت، برند و نظرات کاربران است.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *