وبلاگ

صحیح ترین نحوه استفاده از ویپ

نحوه استفاده از ویپ

ویپ یا سیگارهای الکترونیکی به عنوان یکی از پرطرفدارترین جایگزین‌های سیگار یا قلیان معرفی می‌شوند که در انواع مختلف در بازار به چشم می‌خورند. همان طور که قطعا می‌دانید، نحوه استفاده از ویپ با ترکیبی از جویس‌ها و مواردی دیگر که بخش‌های داخلی ویپ را تشکیل می‌دهند، صورت می‌پذیرد. از آنجایی که شاید شما جزء تازه واردان عرصه ویپ و ویپینگ باشید، این مطلب را برای شما تدارک دیدیم تا روش استفاده از ویپ را دانسته و با توجه به نکاتی که در این بین به شما ارائه می دهیم، به خوبی ویپینگ خود را انجام دهید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید... نمایش

روش استفاده از قلیان شارژی

برای افرادی که آشنایی کافی با دستگاه‌های ویپ ندارند یا حتی اقدام به خرید پاد جدید کرده‌اند، احتمالاً سوال به وجود می‌آید که نحوه ی کشیدن پاد چگونه است؟ گاهی اوقات اشتباهات رایجی صورت می‌گیرد که طعم ناخوشایندی به وجود می‌آورد و حتی ممکن است طول عمر دستگاه کوتاه شود.
فرقی نمی‌کند که بهترین برند ویپ را انتخاب کنید، یا هر نوع دستگاه دیگری از سیگارهای الکترونیکی را در نظر بگیرید، به هر صورت آموزش کشیدن ویپ و راه اندازی دستگاه ضرورت دارد.
در ابتدا پس از خرید دستگاه ویپینگ بهتر است اقدام به دریافت آموزش ویپ کشیدن کنید تا در چند مرحله بتوانید آن را راه اندازی نمایید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با روش استفاده از قلیان شارژی در مدل‎‌های مختلف در چند مرحله آماده سازی آن را بررسی می‌کنیم:

آماده سازی دستگاه

خارج کردن دستگاه از جعبه و قرار دادن آن بر روی یک سطح صاف و پر کردن مخزن دستگاه از مایع جویس به عنوان اولین مرحله کار محسوب می‌شود که بسته به دستگاه ماد یا پاد باید از مایع مناسب باید استفاده شود.

استراحت کویل و کارتریج

با شناخت بهترین برند ویپ می‌توانید بهره وری بیشتری از این دستگاه داشته باشید و با در نظر گرفتن استراحت مورد نیاز برای کویل و کارتریج متناسب با نوع دستگاه به دوام و طول عمر آن کمک کنید.

آموزش کشیدن ویپ

بررسی تنظیمات دستگاه

برخی از دستگاه‌ها با وات ثابت طراحی می‌شوند و برخی دیگر وات متغیر دارند، بدون شک مدل‌هایی با وات متغیر تنظیمات بیشتری بر روی آنها انجام می‌شود. چرا که تنظیمات تأثیر بیشتری بر روی اسموکینگ بهتر دارد. برخی از مدل‌ها از صفحه نمایش و دکمه‌های تنظیم برخوردار است که کار راحت‌تر است.

بررسی تنظیمات توان خروجی

توان خروجی دستگاه را متناسب با سیم پیچی آن انتخاب کنید، تا از فشار بیش از حد و سوختن دستگاه جلوگیری نمایید. با کمک کلیدهای جهت دار قرار گرفته بر روی دستگاه می‌توانید توان آن را را تنظیم کنید.

اولین استفاده از ویپ

آموزش کشیدن ویپ در این مرحله لازم است؛ چرا که پس از اتصال اتومایزر و کارتریج دستگاه برای کامدهی آماده می‌شود. برای اسموکینگ بهتر و مطلوب‌تر باید دهان خود را بر قسمت دهانه ویپ قرار بدهید و استنشاق از دستگاه را آغاز کنید. می‌توانید با انتخاب طعم و مزه جویس مناسب تجربه اسموکینگ بهتری برای خود به وجود بیاورید. برای استفاده آسان‌تر بر روی برخی از دستگاه‌ها کام گرفتن به صورت الکترونیکی بوده و برخی دیگر با کمک یک دکمه این کار را انجام می‌دهند.

طریقه ریختن جویس در ویپ

آموزش ریختن جویس در ویپ

اگر برای شما سوال است که ویپ چیست؟ باید بگوییم به دستگاه‌های الکترونیکی گفته می‌شود که عمل استنشاق بخار از آن انجام می شود. برای دریافت نتیجه بهتر انتخاب دستگاه مناسب و یک جویس یا سالت با طعم دلخواه به عنوان اولین قدم است. اما مهمترین مرحله دریافت  آموزش استفاده از ویپ، پرکردن مخزن و نحوه راه اندازی ویپ است.
نحوه پر کردن ویپ و تغییر طعم جویس و سالت به دو روش معمول صورت می‌گیرد:

پر کردن به روش Top-Fill

در ابتدا مخزن ویپ را جدا کرده و با باز کردن پایه جریان هوا سیم پیچی را از داخل دستگاه بیرون بکشید و مخزن را از کانکتور جدا کنید. اگر قصد دارید جویس جدید امتحان کنید، باید ابتدا مخزن را تمیز کنید و با کمک قطره چکان همراه جویس به آرامی مایع الکترونیکی مدنظر را وارد کویل نمایید. دریافت آموزش ریختن جویس در ویپ موجب می‌‌شود تا به شکل استاندارد آن را پر کرده که سبب افزایش طول عمر آن می‌شود. در واقع طریقه ریختن جویس در ویپ آسان است؛ اما رعایت نکاتی مانند دقت به خط مشخص شده و جلوگیری از ورود جویس به لوله مرکزی مخزن از موارد مهم است. پس از پر شدن مخزن به شکل استاندارد نیاز است که آن را در محل مشخص قرار داده و بخش دهانی را پیچ کنید. پس از جمع کردن تمام اجزای کویل ۲ الی ۳ دقیقه به آن زمان بدهید، تا کویل فرصت اشباع پیدا کند.

پر کردن به روش Bottom-Fill

در این روش پر کردن مخزن، ابتدا باید قطعه فلزی پایین دستگاه را باز کنید، کویل را از داخل مخزن خارج کنید و در صورت تمایل به پر کردن مخزن با سالت جدید آن را به خوبی تمیز کنید. با کمک قطره چکان یک الی دو قطره از مایع ویپ را بر روی سیم بچکانید و پس از اطمینان از دسترسی کامل به مخزن با کمک قطره چکان مخزن را پر کنید. در نهایت تمام قطعات را در جای خود قرار داده و دوباره پیچ کنید.

اگر نیازی به تمیز کردن مخزن نباشد، در صورتی که دستگاه شما پاد سیستم یا پادماد است، نحوه ریختن جویس در پاد بسیار ساده بوده و کافیست درپوش مخزن که به آن کارتریج گفته می‌شود را در قسمت بالای جویس یا کنار آن باز کرده و جویس مدنظر را با سری قطرچکانی آن را در داخل ورودی تانک قرار دهید و سپس با آرامش کامل تانک را از جویس‌ پر کنید. در نظر داشته باشید پس پر شدن کامل مخزن، درب آن را محکم ببندید تا نشتی به همراه نداشته باشد.

طرز استفاده از ویپ

 آموزش کار با USB و باتری

ترفندهای کوچکی در هنگام استفاده از ویپ وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا بخار بیشتری تولید کنید و استفاده از پادسیستم یا ویپ را برای شما لذت بخش‌تر می‌کند. ممکن است کمی طول بکشد تا تکنیک سیگار کشیدن الکترونیکی خود را کامل کنید تا لذت مطلوب را ببرید؛ اما با بررسی اطلاعاتی که از نحوه استفاده از ویپ وجود دارد، می‌توانید این تجربه را کامل‌تر کنید.

زمانی که ویپ یا پاد خود را خریداری می‌کنید، در بین لوازم جانبی ویپ یا دیگر دستگاه‌ها مشاهده می‌کنید که یک شارژر USB وجود دارد؛ البته برخی از این دستگاه‌ها دارای باتری خارجی بوده و بنابراین شارژری در بسته بندی به چشم نمی‌خورد. برخی نیز دارای یک منبع تغذیه 220 ولت یا یک منبع تغذیه 12 ولت برای اتصال در منابع تغذیه خودرو هستند، اما این یک استثنا است نه قاعده. شارژر USB به شما امکان می‌دهد از ویپ خود استفاده کنید؛ زیرا باتری سیگار الکترونیکی شما را شارژ می‌کند. به همین دلیل مهم است که از آن به خوبی استفاده کنید. در واقع اصلی‌ترین چیزی که بایستی در رابطه با آموزش جامع راه اندازی ویپ در نظر داشته باشید، نحوه صحیح نگهداری از شارژر است.

برای شارژ باتری خود کافی است باتری را به شارژر متصل کنید؛ در نظر داشته باشید که این موضوع در رابطه با پاد یکبار مصرف صدق نمی‌کند. اکثر شارژرهای USB دارای یک LED کوچک هستند که هنگام شارژ شدن باتری چشمک می‌زند. بسته به نوع ویپ یا شارژر، چراغ LED خاموش می‌شود، روشن می‌ماند یا با پر شدن باتری تغییر رنگ می‌دهد.

نکته مهم: اکثر سازندگان توصیه می‌کنند قبل از استفاده از باتری خود برای اولین بار آن را به طور کامل شارژ کنید. این کار برای اطمینان از دوام طولانی مدت باتری و عدم از دست دادن ظرفیت خود است. اولین شارژ برای اکثر باتری‌ها نباید بیش از 2-3 ساعت طول بکشد.

نحوه کشیدن پاد

 تست کام دهی و قدرت ویپ ها

فرقی نمی‌کند که به دنبال بررسی قیمت پاد ماد باشید یا قیمت ویپ! مهم است که خرید خود را بر مبنای قدرت ویپ انجام دهید تا به خوبی از آن استفاده کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که قدرت ویپ ارتباطی به خرید جویس یا سالت نیکوتین ندارد و به باتری آن مرتبط است. در آموزش مرحله به مرحله راه اندازی ویپ بایستی گفت که ما به طور کلی دو نوع مختلف از باتری‌های ویپ را در بازار داریم که به ترتیب باتری‌های اتوماتیک و دستی هستی.

با باتری دستی، باید به هنگام ویپینگ دکمه‌ای را فشار دهید تا بخار تولید شود و این موضوع کنترل بیشتری بر میزان بخار به شما می‌دهد. با فشار دادن دکمه درست قبل از پاف کردن به درستی همه چیز تا بخار بیشتر و هوای کمتری را استنشاق می‌کنید. در رابطه با باتری‌های اتوماتیک همچنین منطقی است که قبل از ضربه واقعی، چند پف کوتاه بزنید تا حجم بخار افزایش یابد.

استفاده از باتری‌های خودکار گزینه خوبی است، اما باید بدانید که کنترل کمتری بر تولید بخار هنگام ویپینگ به شما می‌دهند. برای مبتدیان، کیت با باتری‌ای را توصیه می‌کنیم که می‌تواند از باتری دستی و خودکار به طور همزمان بهره ببرد.

نکته: اگر یک سیگار معمولی بکشید و پک‌های کوتاه و قوی بزنید، سریعتر می‌سوزد و در نتیجه دود بیشتری تولید می‌کند. با این حال، با سیگارهای الکترونیکی، برای تولید حداکثر بخار، باید از پک‌های طولانی و ضعیف استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که با وجود شارژ کامل باتری، کیفیت طعم یا مقدار بخار باز هم پایین است، احتمالا زمان تعویض کارتریج یا بخارساز فرا رسیده است. این کار با باز کردن پیچ کارتومایزر یا بیرون کشیدن کارتریج از اواپراتور انجام می‌شود.

نحوه استفاده از ویپ پاد

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه‌های ویپینگ

ویپینگ به عنوان یک راهکار ترک سیگار و جایگزین هوشمند به شمار می‌رود که کمک می‌کند تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید. در صورتی که طرز استفاده از ویپ را بدانید، می‌توانید بدون ایجاد آسیب و ضرر و زیان از این محصول کاربردی استفاده کنید، تا طعم دهی بهتری را تجربه نمایید.
برای اینکه بتوانید با نحوه صحیح کشیدن ویپ آشنا شوید، در ادامه به چند نکته مهم برای هرکدام از سیستم‌های پرکاربرد در این صنعت می‌پردازیم:

نکات مهم در نحوه استفاده از پادماد

پادماد جزء دستگاه‌هایی است که هم برای مصرف جویس و هم برای مصرف سالت طراحی می‌شود و دو کویل مخصوص بر روی آن وجود دارد. در صورت آشنایی با نحوه استفاده از پادماد می‌توانید لذت دوچندانی را از عمل ویپینگ خود به دست آورید. در صورت درک تفاوت ویپ و پاد به راحتی می‌توانید یک دستگاه مناسب خود انتخاب کنید. البته گاهی اوقات خرید پاد به عنوان دستگاه دو کاربره هم برای بسیاری از افراد مناسب است. در ادامه به چند نکته ضروری می‌پردازیم:

  • این دستگاه را به هیچ عنوان با شارژر فندکی و پاور بانک‌های غیر اصل شارژ نکنید.
  • زمانی که جویس یا سالت درون مخزن وجود ندارد، دستگاه را روشن نکنید.
  • در این دستگاه پاد ماد یک کویل مخصوص برای استفاده جویس و یک کویل مخصوص برای استفاده سالت وجود دارد و به هیچ عنوان کوئل‌ها را اشتباهی استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان دستگاه پاد ماد را درون خودرو یا در هوای گرم رها نکنید.

نحوه راه اندازی ویپ

نکات مهم در نحوه استفاده از ویپ پاد

در صورت دریافت اطلاعات لازم در مورد نحوه استفاده از ویپ پاد یا همان پادسیستم به راحتی می‌توانید از این دستگاه‌ها برای تأمین نیکوتین مورد نیاز استفاده کنید. در ادامه به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم:

  • این دستگاه را به هیچ عنوان با شارژر فندکی یا پاور بانک غیر اصل شارژ نکنید.
  • به هیچ عنوان از جویس درون دستگاه پادماد استفاده نکنید، زیرا گلیسیرین گیاهی بالایی در جویس وجود داشته و سبب سوختن سریع کویل و کارتریج می‌شود.
  • با خرید سالت مدنظر و ریختن آن درون دستگاه ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مایع با پنبه آغشته شود.
  • به هیچ عنوان بدون وجود سالت دستگاه را روشن نکنید، زیرا به محض کام گرفتن پنبه کویل دچار سوختگی می‌شود.

نکات مهم در نحوه استفاده از ویپ

برای آشنایی با نحوه استفاده از ویپ توجه کردن به چند نکته ضرورت پیدا می‌کند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • به هیچ عنوان از باتری غیر اصل بر روی دستگاه استفاده نکنید.
  • با این دستگاه از سالت استفاده نکنید، زیرا به علت نیکوتین بیش از حد استاندارد دچار مسمومیت می‌شوید.
  • برای دریافت نتایج خوب لازم است بهترین طعم جویس را انتخاب کنید.
  • به هیچ عنوان دستگاه را بدون جویس روشن نکنید، زیرا با فشردن دکمه فایر پنبه دچار سوختگی شده و طعم جویس بد می‌شود.
  • بعد از پر کردن دستگاه حتماً ۱۵دقیقه زمان بدهید، تا مایع با پنبه آغشته شود و پس از آشنایی با نحوه کشیدن پاد، ویپینگ را شروع کنید.
  • دستگاه را در دمای بالا با قرار ندهید، تا ویپینگ بهتری را تجربه کنید.

نحوه کشیدن پاد

آموزش کشیدن ویپ مرحله به مرحله

ویپینگ یک روش جایگزین برای سیگار کشیدن است که در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اما نحوه استفاده از ویپ را همه افراد به درستی نمی‌دانند و ممکن است با بروز برخی از اشتباهات گلو و لب‌های خود را بسوزانند.

اگر تمام لوازم جانبی ویپ را از یک مجموعه معتبر مانند روکوویپ تهیه کنید، این مجموعه‌ نحوه استفاده از این دستگاه‌ها را نیز به درستی به شما یاد می‌دهد، تا در حین استفاده پنبه و کویل دچار سوختگی نشود. اگر آموزش کشیدن ویپ به صورت مرحله به مرحله را یاد بگیرید، ویپ شما از همان لحظه آغازین از کار نمی‌افتد.

در ادامه به آموزش ویپ کشیدن مرحله به مرحله می‌پردازیم:

آماده سازی دستگاه

در اولین قدم، ویپ را از جعبه خود خارج کرده و تمام اطلاعات روی جعبه ویپ را بخوانید تا جایگاه درب کارتریج را پیدا کنید. چرا که از این قسمت باید جویس را به دستگاه اضافه کنید.

استراحت دادن به پنبه

اگر می‌خواهید کشیدن ویپ شما همراه با لذت و به دور از بوی سوختگی باشد، باید چند دقیقه به دستگاه استراحت بدهید تا پنبه به جویس آغشته شود. به طور معمول توصیه می‌شود که حداقل ۱۰ دقیقه بعد شروع به ویپینگ نمایید.

تنظیمات دستگاه

برخی از ویپ‌ها این امکان را به شما می‌دهند که وات دستگاه را تغییر دهید. مهم‌ترین مورد در تنظیمات ویپ همین وات دستگاه است که مشخص می‌کند در طول روز چقدر و با چه حجمی می‌توانید کام بگیرید. هر چقدر وات دستگاه بیشتر باشد، جویس بیشتری بخار شده و ابرهای بزرگ‌تری تولید می‌گردد. به همین جهت قبل از کشیدن ویپ باید وات آن را تنظیم کنید. البته هر چقدر وات دستگاه بالاتر باشد، عمر دستگاه هم کوتاه‌تر می‌شود.

گرفتن کام

آخرین مرحله، گرفتن کام است، پس از قرار دادن سریع دستگاه، می‌توانید آن را بین لب‌های خود قرار داده و با فشردن دکمه فایر همزمان کام بگیرید.

در صورت رعایت تمام این مراحل، نحوه استفاده از ویپ بسیار آسان و ساده خواهد بود. همچنین با مطالعه دفترچه راهنمای آن قبل از شروع، تا حد زیادی چالش‌های مسیر را برطرف می‌کنید.

نحوه راه اندازی ویپ

تاثیر مایع الکترونیکی در نحوه استفاده از ویپ

زمانی که قصد کشیدن ویپ را دارید، به دستگاه ویپ و همچنین مایع الکترونیکی نیاز است. جویس به عنوان ماده اصلی دستگاه‌های ویپ شناخته می‌شود که نحوه استفاده از ویپ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

افرادی که قصد ترک سیگار را دارند، معمولاً از جویس‌هایی با درصد نیکوتین بالا استفاده می‌کنند. این میزان نیکوتین به آنها کمک می‌کند تا نیاز خود به نیکوتین را تأمین کرده و از علائم ترک سیگار مانند بی‌قراری، تحریک‌پذیری و خستگی جلوگیری کنند.

پس اگر برای این منظور قصد ویپ کشیدن را دارید، باید حتماً دستگاه‌های ویپینگ مناسب با وات پایین را انتخاب کنید تا بتوانند مایع الکترونیکی را به آرامی بخار نمایند و نیکوتین موجود در آنها کامل جذب بدن شود.

اما اگر برای تفریح و سرگرمی و ایجاد دودهای بزرگ قصد ویپینگ دارید، باید از مایع جویس با درصد نیکوتین پایین و طعم‌های متنوع استفاده کنید. همچنین دستگاه‌های ویپینگ مناسب برای این مایع با وات بالا طراحی شده‌اند.

آشنایی با انواع دستگاه های ویپینگ بازار در روکو ویپ

تنوع بالای دستگاه‌های ویپینگ در بازار به گونه‌ای است که هر فرد متناسب سلیقه شخصی و نیاز خود به درصد نیکوتین می‌تواند اقدام به خرید نمایید. در مجموعه روکو ویپ شرایط خرید پاد در تنوع بالا آمده است.
همچنین به راحتی می‌توانید بهترین برند ویپ را که از دوام و طول عمر خوبی برخوردار بوده و نحوه کاربری آسان تری دارد، تهیه کنید. چرا که نحوه استفاده از ویپ مستقیم روی دوام و طول عمر آن تأثیر گذار است.

سوالات متداول

باتری های اتوماتیک چه خصوصیاتی دارند؟

این باتری‌ها بدون نیاز به فشردن دکمه‌ای به شما اجازه می‌دهند تا ویپینگ خود را آغاز کنید.

اگر ویپ به خوبی کامدهی و طعم نداشت به چه علت است؟

در این طور مواقع نیاز به تعویض کارتریج خود دارید.

پس از پر شدن غلاف چه مدت بعد می توان از ویپ استفاده کرد؟

پس از پر شدن غلاف محصول بین ۵ تا ۱۰ دقیقه باید به کارتریج و کویل زمان بدهید تا جویس به خوبی در پنبه نفوذ کند، تا ضربه‌های خشک وارد کام و گلوی شما نشود.

تنظیم کردن دستگاه ویپ چگونه است؟

دستگاه‌های ویپ که وات ثابت دارند، با تنظیمات کمتری آماده استفاده می‌شوند؛ اما دستگاه‌های وات متغیر نیاز به تنظیمات دقیق تر و بیشتر دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *