وبلاگ

چرا دستگاه های ویپ داغ می شوند؟

استفاده از جویس بی کیفیت
آنچه در این مطلب می‌خوانید... نمایش

چرا دستگاه های ویپ داغ می شوند؟

چرا دستگاه های ویپ داغ می شوند؟

حتما گاهی اوقات متوجه این موضوع شده‌اید که به هنگام استفاده از دستگاه ویپ خود، ناگهان بدنه آن بیش از اندازه داغ می‌شود. قطعا این موضوع می‌تواند آزادهنده و نگران کننده باشد، مخصوصا اگر ندانید که چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه باید از بروز آن جلوگیری کرد. ما در این مطلب تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم که ابتدا چرا دستگاه های ویپ داغ می شوند و سپس روش های بررسی و از بین بردن این مشکل را بیان کنیم. همراه ما باشید.

آیا اصلا ویپ ها قرار است حین استفاده داغ شوند؟

پاسخ کوتاه، بله است. ویپ یا پاد ماد شما اساسا برای گرم شدن طراحی شده است. باتری ویپ برق را به سیم پیچ می‌رساند، این انتقال انرژی یک محصول جانبی دارد که آن هم گرما است. این فعالیت معمولا در باتری ویپ شما متمرکز است، اما جای نگرانی نیست. این همان گرمایی است که شما در تلفن همراه خود ممکن است پس از استفاده احساس کنید یا زمانی که برای مدت طولانی از کنسول بازی خود استفاده کنید، آن را لمس خواهید کرد.

تا زمانی که از یک سیگار الکترونیکی تنظیم‌شده استفاده می‌کنید، این سیگار مملو از ویژگی‌های ایمنی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی به هنگام استفاده است. در صورت نبود، این ویژگی‌های ایمنی حتی می‌توانند با لوازم جانبی ویپ با دستگاه شما اضافه شود.

همین امر را می‌توان در مورد مخزن ویپ شما نیز گفت، اگر برای مدت زمان طولانی مدت زیادی ویپینگ را انجام می‌دهید، ممکن است متوجه شوید که مخزن شما، به ویژه در اطراف پایه، در لمس بسیار داغ است. باز هم این چیزی برای ترس نیست، زیرا تنها به دلیل انتقال انرژی است. از آنجایی که کویل شما در حین بخار کردن داغ می‌شود، مقداری از گرما به فلز مخزن منتقل می‌شود و شما آن را احساس می‌کنید. همانطور که گفته شد، اگر ویپ شما بسیار داغ می‌شود، آنقدر که نمی‌توانید آن را لمس کنید، یا برای مدت طولانی داغ می‌ماند، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد؛ این معمولا جای نگرانی نیست و به راحتی قابل حل است.

علت داغ شدن دستگاه ویپ از چیست؟

داغ شدن ویپ یک اتفاق نسبتا رایج است و اغلب کاملا قابل حل است. بیایید نگاهی به علل رایج داغ شدن بیش از اندازه دستگاه ویپ بی‌اندازیم.

داغ شدن بیش از اندازه کویل ها

با فشار دادن دکمه فایر که روی ویپ قرار دارد، کویل‌های شما گرم می‌شوند. اگر کویل‌های شما زیر اهم هستند، گرمای بیشتری تولید می‌کنند. همانطور که ویپینگ را انجام می‌دهید، مقداری از آن گرما به مخزن شما منتقل می‌شود. این کاملا طبیعی است، اما اگر زیاد متوجه آن می‌شوید، سعی کنید بین پف‌های خود کمی استراحت به دستگاه بدهید.

استفاده از جویس بی کیفیت

استفاده از جویس بی کیفیت

گاهی اوقات نوع جویسی که استفاده می‌کنید می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد ویپ شود. اگر یک مایع الکترونیکی دارید که دارای محتوای قند یا شیرین کننده بالایی است، می‌تواند باعث ایجاد وضعیتی شود که به آن “کویل گونک” می‌گویند. این وضعیت به زمانی گفته می‌شود که جویس کاملا کاراملی شده و کویل و مواد فتیله‌ای شما را می‌پوشاند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کویل نمی‌تواند آب خود را به درستی بخار کند و فقط در مخزنی قرار می‌گیرد که در حال گرم شدن است. برای جلوگیری از این اتفاق، کویل تازه‌ای را برای دستگاه خود خریداری کنید. می‌توانید با بررسی قیمت جویس یا قیمت سالت نیکوتین در فروشگاه اینترنتی روکوویپ، از مایع الکترونیکی بهتری برای دستگاه خود استفاده کنید. اگر قصد استفاده از سالت نیکوتین‌ها را دارید، بایستی در کنار آن به خرید پاد نیز بپردازید تا به درستی آن استفاده کنید.

جریان محدود

اگر جریان هوای ویپ خود را کاملا بسته نگهداشته‌اید، به این معنی است که به سختی هوای خارج از کویل شما عبور می‌کند و در نتیجه هیچ اتلاف گرمایی وجود ندارد؛ بنابراین تمام آن به مخزن و اطراف منتقل می‌شود. سعی کنید جریان هوا را در ویپ خود نگهدارید تا از گرمای بیش از حد جلوگیری شود.

ویپینگ بدون وقفه

اگر بدون وقفه ویپینگ خود را انجام می‌دهید، به مخزن یا باتری خود زمان نمی‎دهید تا خنک شود. این موضوع می‌تواند باعث شود تا بدنه ویپ بسیار داغ شود. سعی کنید بین پاف های خود استراحت لازم را به دستگاه داده تا از بروز گرمای بیش از حد در بدنه آن جلوگیری کنید.

اگر مخزن VAPE داغ شد، چه کاری انجام دهیم؟

اگر مخزن VAPE داغ شد، چه کاری انجام دهیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، دلیل شماره یک داغ شدن بیش از حد مخزن ویپ، ویپینگ بدون وقفه است. اگر ویپینگ‌های طولانی انجام می‌دهید، گرمای تولید شده توسط کویل در مخزن و بالای باتری ویپ جمع می‌شود. شما باید به تانک خود زمان بدهید تا بین پاف‌ها خنک شوند.

اگر متوجه می‌شوید که دائما به دلیل عدم دریافت ضربه کافی از جویس خود به صورت زنجیره‌ای پاف را انجام می‌دهید، ممکن است نیاز به تقویت نیکوتین باشد. از طرفی دیگر، ممکن است کویل شما مشکل داشته باشد. سعی کنید کویلی تازه خریداری کرده و به درستی آن را از جویس‌ها پر کنید.

به طور کلی، یک کویل ویپ چقدر باید داغ شود؟

به لطف بخش کنترل دما در ویپ، م‌ دانیم که کویل‌ها به دمای متوسط 300 درجه سانتی می‌رسند. همانطور که می‌بینید این درجه حرارت بالایی است، اما برای مدت طولانی آنقدر گرم نمی‌ماند. یک یا دو لحظه طول می‌کشد تا به آن گرما برسید، این موضوع به عنوان زمان شیب بالا شناخته می‌شود.  یک کویل می‌تواند از این دما تجاوز کند، به خصوص اگر مشکلی در عملکرد آن وجود داشته باشد.  اگر کویل ویپ شما در آخرین پایه‌های خود قرار دارد و نیاز به تعویض دارد، ممکن است خیلی داغ شود؛ زیرا مجبور است سخت‌تر کار کند و از قدرت بیشتری برای افزایش سرعت به کار گیرد. در اینطور مواقع، حتما نسبت به تغییر کویل خود اقدام کنید.

علت داغ شدن اتومایزر ویپ

علت داغ شدن اتومایزر ویپ

در دنیای شیرین ویپینگ، گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که طعم شیرین بخار را به کامتان تلخ می‌کند. داغ شدن اتومایزر ویپ یکی از این پدیده‌های ناخوشایند است که می‌تواند دود غلیظ، طعم ناخوشایند و گاه سوزش گلو را به وجود بیاورد.

قطعاً این سوال که چرا ویپ داغ می‌کند برای اغلب ویپرها به وجود می‌آید. این پدیده علل مختلفی دارد که درک آنها گامی کلیدی در حل مشکلات محسوب می‌شود. آشنایی با علت داغ شدن اتومایزر ویپ تا حد زیادی می‌تواند از بروز این مشکل به شکل خطرناک جلوگیری کند.

در ادامه به چند مورد از علل داغ شدن اتومایزر ویپ می‌پردازیم:

ولتاژ و وات نامناسب

وات و ولتاژ بالا، اتومایزر را بیش از حد داغ می‌کند. پس تنظیمات دستگاه را با جویس و اتومایزر متناسب کنید.

جویس نامرغوب

جویس نامرغوب نقش کلیدی در داغ شدن دستگاه ویپ دارد. زیرا منافذ کویل را مسدود کرده و عدم عبور جریان هوا منجر به داغ شدن بیش از حد و ایجاد طعم ناخوشایند اتومایزر می‌شود.

کویل معیوب

به عنوان مهم‌ترین علت داغ شدن ویپ می‌توان به معیوب بودن کویل دستگاه اشاره کرد که تنها راه حل رفع این مشکل، تعویض کویل فرسوده با مدل جدید است.

اتومایزر کثیف

پس از گذشت زمان، جویس و مواد ناخالص در اتومایزر جمع شده و کارایی آن را مختل می‌کنند. اتومایزر خود را به طور مرتب تمیز کنید تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری نمایید.

اتومایزر نامناسب

یکی دیگر از علت داغ شدن اتومایزر ویپ، نامناسب بودن آن با جویس یا دستگاه ویپ است که منجر به داغ شدن بیش از حد می‌شود.

چرا ویپ ها به هنگام شارژ داغ می شوند؟

چرا ویپ ها به هنگام شارژ داغ می شوند؟

شارژ بیش از حد دلیل داغ شدن ویپ شما در هنگام شارژ است. در حالی که اکثر سیگارهای الکترونیکی دارای محافظ شارژ بیش از حد هستند، هرگز نباید سیگار الکترونیکی خود را بدون حضور خود در حالت شارژ رها کنید.

همانطور که باتری ویپ شما در حال شارژ شدن است، انرژی به مواد شیمیایی باتری شما وارد می‌شود. این روند مقداری گرما تولید می‌کند و بسته به ترکیب شیمیایی باتری شما، میزان گرما متغیر است. اما باتری ویپ شما هرگز نباید آنقدر داغ باشد که نتوان آن را لمس کرد. اگر اینطور است، باید فورا آن را از شارژ خارج کنید و استفاده از باتری را متوقف کنید، زیرا ممکن است یک مشکل داخلی وجود داشته باشد. همیشه اطمینان حاصل کنید که از شارژری که مخصوص باتری های ویپ ساخته شده استفاده می‌کنید و هرگز دستگاه ویپ خود را در هنگام شارژ بدون مراقبت رها نکنید.

علت داغ شدن کویل پاد

بسیاری از ویپرها برای تجربه طعم‌های مختلف، دستگاه‌های ویپ را جایگزین پاد می‌کنند. دستگاه ویپ تجربه‌ای مشابه سیگار سنتی دارد. اگر از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، حتماً تا به حال برایتان پیش آمده که در حین ویپینگ ناگهان با دود غلیظ و طعم ناخوشایندی مواجه شوید. این اتفاق نه تنها تجربه ویپینگ را تلخ می‌کند، بلکه می‌تواند به سلامت شما هم آسیب برساند.

برای اینکه علت داغ شدن کویل پاد را بدانید و بتوانید از آن جلوگیری کنید، در ادامه به بررسی برخی از علل آن می‌پردازیم:

استفاده بیش از حد و عدم تعادل

استفاده مداوم و بدون وقفه از دستگاه پاد به داغ شدن بیش از حد کویل منجر می‌شود. پس به کویل خود فرصت دهید تا خنک شده و دوباره از آن استفاده کنید.

تنظیمات نامناسب دستگاه

برخی از دستگاه‌های پاد دارای تنظیمات ولتاژ و وات هستند و این تنظیمات نقش کلیدی در دمای کویل دارند. ولتاژ یا وات بالا، کویل را بیش از حد داغ می‌کند. پس تنظیمات دستگاه خود را با جویس و کویل مورد استفاده متناسب کنید.

کویل معیوب

عمر مفید کویل‌ها محدود است و پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند. اگر کویل شما فرسوده شده، آن را با یک کویل جدید جایگزین کنید.

عدم رساندن جویس کافی

اگر جویس به اندازه کافی به کویل نرسد، اصطکاک بین فیتیله و کویل افزایش یافته و کویل داغ می‌شود. پس از پر بودن مخزن جویس و رساندن جویس کافی به کویل، اطمینان حاصل کنید.

قطعات ویپ

سوالات متداول

اصلی ترین دلیل داغ شدن تانک ویپ چیست؟

ویپینگ پی در پی، بدون استراحت باعث داغ شدن تانک ویپ می‌شود.

بهترین روش جلوگیری از داغ شدن بیش از حد ویپ چیست؟

از جویس‌های مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید و به هنگام پاف کردن، استراحت کافی برای خنک شدن را به دستگاه بدهید.

اگر ویپ من بیش از حد داغ شد چه کار کنم؟

اگر ویپ شما بیش از حد داغ شده و غیرقابل تحمل است، استفاده از آن را متوقف کرده و با یک متخصص تماس بگیرید.

آیا داغ شدن ویپ خطرناک است؟

داغ شدن ملایم طبیعی بوده و داغ شدن بیش از حد خطرناک بوده و باعث انفجار، سوختگی و آسیب به دستگاه می شود.

 ویپ به طور مکرر داغ می‌شود باید چه کار کنیم؟

اگر ویپ به طور مکرر داغ می‌شود، قطعاً مشکل فنی داشته و باید با یک فرد متخصص مانند کارشناسان روکوویپ ارتباط بگیرید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *